czwartek, 17 września 2020

Tobie Panie!

To bardzo ważne słowa i można je stosować w każdych okolicznościach życia. 







Kiedy jesteś zdrowy i powodzi ci się w pracy, wznieś swe serce do Boga i powiedz: dziękuję Ci, Boże!

Kiedy ludzie obsypują cię zaszczytami i chwalą, powiedz sobie: nie zasługuję na to, to nie należy do mnie, tylko do Ciebie, Boże!

Kiedy wysyłasz swoje dzieci do pracy czy do szkoły, czy do wojska, pobłogosław je na progu domu i powiedz: oddaję je w Twoje ręce, o Boże!

Kiedy dosięgnie cię ludzka zawiść i niewierność przyjaciół, nie upadaj na duchu i nie noś w sercu goryczy, ale powiedz: oddaję to wszystko na sąd i sprawiedliwość Twoją, o Boże!

Kiedy pójdziesz za trumną najdroższego dla ciebie człowieka, idź pewnie, jakby niosąc dar najlepszemu przyjacielowi i powiedz: tę ukochaną duszę przynoszę Tobie w darze, o Boże!

Kiedy osaczają cię czarne chmury diabelskich pokus, cierpienia i choroby, nie rozpaczaj, ale powiedz: o pomoc i łaskę zwracam się do Ciebie, Boże!

Kiedy Anioł śmierci stanie u twojego łoża, nie bój się: on jest twoim przyjacielem, ale żegnając się ze światem, powiedz: duszę mą skruszoną oddaję w ręce Twoje, o Boże!

Tekst: Mikołaj Serbski
zdj. Mariusz Skowroński OP

8 komentarzy:

Magdalena pisze...

Piękne!

Ilona pisze...

❤️

M pisze...

Pomocne!

ewa pisze...

Bardzo :)

Anonimowy pisze...

Dziękuję Ci Boże! za każdy dzień i noc ....

Anonimowy pisze...

"Kiedy Anioł śmierci stanie u twojego łoża (...) "
Wtedy? Jasne. I w zamyśle - spójrz co z nią zrobiłem. skruszona, chyba zaraz się pokruszy, jak tylko jej dotkniesz, bo tak ja zatwardzilem, że bardziej nie można.
A teraz ja sobie weź, bo mnie już nie potrzebna. Przyszedł przyjaciel, hehe.
Jak ci się uda coś z niej jeszcze zrobić, to sobie weź, a jak nie, to wyrzuć. Mnie właśnie zbywa. Takie miałem zahebiste życie.
No i właśnie. To ty masz podejść do mnie, do mego loża. Bo ja leżę już jak król, mam wolne. Się napracowałem.

Anonimowy pisze...

"Nie martw się. Twoje dzieci urodzą dziecko z Twoja dusza" - powiedział Bóg.

Beskidnick pisze...

Mądre i piękne

Prześlij komentarz